Ondernemers geven advies aan collega’s

Deel dit artikel online met uw collega's

Voor Carmen Vannieuwenhuyse van Van Eyken Tours is dit een goede tijd om schoon schip te maken op kantoor, en er letterlijk en figuurlijk een frisse wind te laten waaien. Zelf frist ze haar kantoor op en werkt ze nieuwe bestemmingen uit.

Maggi Schollen van Linden Cars geeft ook graag een tip voor haar collega-ondernemers: “geef nooit op en neem uw verantwoordelijkheid als werkgever op ten aanzien van de chauffeurs en de andere medewerkers”.

Sam Van Uytfang van Fimatour roept zijn collega-ondernemers op om begrip te hebben voor de klanten en contact te houden met elkaar. Enkel door samen te werken gaan we er volgens hem geraken, en niet door elkaar louter als concurrenten te aanzien.

Ook Didier Tuyttens van ADS Autocars hoopt dat de autocarondernemers solidair zullen zijn, en elkaar voertuigen ter beschikking zullen stellen wanneer daarom gevraagd wordt. Het heeft volgens hem immers geen zin om de hele vloot terug te verzekeren en naar de keuring te sturen, als op slechts één dag 10 wagens gevraagd worden.

Francis Paulussen van Jacobs Transport raadt zijn collega’s aan om te volharden en risico’s te durven blijven nemen. Ook in deze moeilijk situatie.

Philippe Samyn van Heidebloem roept zijn collega’s op om paniekreacties te vermijden.

Rik Vanheusden - De Zigeuner

Volhouden!

Charles-Henri van Voyages de Colnet bekijkt momenteel of hij de geplande reizen kan uitstellen naar het einde van het seizoen en of hij andere reizen kan organiseren in België. Bovendien heeft het bedrijf heel wat aandacht geschonken aan zijn klantenservice zodat de klanten niet de indruk hebben dat ze hun geld verloren hebben of dat ze niets terugkrijgen, zoals dat soms het geval kan zijn met online boekingen. Volgens hem is dit een bewijs van kwaliteit.

Emmanuel Delmeulle - Voyages Leroy

Het is belangrijk dat de mensen het vertrouwen terugvinden in onze reizen. Ik denk niet dat de klanten vanzelf zullen terugkomen. We moeten opnieuw vertrouwen geven aan de klanten en we moeten dat doen met vereende krachten. We zullen in de eerste plaats niet moeten denken aan de financiële gevolgen, maar wel eerst het vertrouwen terugwinnen. We moeten hoe dan ook positief blijven.”

Florian Vanderhoudelingen - Jumbo tourisme

“In juridisch opzicht was niemand voorbereid op een dergelijke crisis in zijn algemene voorwaarden of in zijn verkoopsvoorwaarden. Wij hebben jammer genoeg al een aantal maatregelen genomen om in de toekomst strengere voorwaarden te kunnen opleggen. Misschien zullen we ook ons personeelsbestand aanpassen en versterken. We zullen lessen trekken uit deze crisis om beter voorbereid te zijn in te toekomst. Laten we goed voorbereid zijn en laten we proberen om hier sterker uit te komen.”

Pascal Van de Voorde, Fun Cars “Na de aankoop van mijn nagelnieuwe gele bus had ik op Facebook een klein bericht geplaatst voor al mijn collega’s: “Save the planet, take the bus”. Met deze boodschap, die aan iedereen gericht was, wilde ik proberen om de mobiliteitsproblemen op te lossen. Nu gaan we het over een andere boeg gooien en zullen we “Save the bus” gebruiken. Als we allemaal samenwerken, zal het ons lukken en zullen we de crisis overwinnen!"

“Ik zal in ieder geval twee keer nadenken over investeringen. Doorgaans vervang ik mijn autocars om de 4 à 5 jaar. Ik vind het fijn om nieuwe autocars te hebben en elke autocar heeft een ander thema, een andere kleur, enz. Nu denk ik toch wel dat ik mijn autocars minstens 6 jaar zal houden."

Françoise Wergifosse van Wergifosse bvba wenst haar collega’s en hun medewerkers veel moed en ook een stralende dag toe, ondanks de moeilijke omstandigheden. “We komen er wel allemaal samen uit omdat we allemaal een groot strijdershart hebben. Wij gaan dit samen overwinnen. De weg is vaak vol valkuilen maar de zon schijnt in de verte. Moed voor iedereen, geef niet op! "

Patrick Deblire - Voyages Deblire