Van Hool: de plannen voor de toekomst

Van Hool Press Days – oktober 2019

In het Franse Chantilly gaf CEO Filip Van Hool een inkijk op de toekomst van het bedrijf. 2019 was voor de busconstructeur uit Koningshooikt een meer dan behoorlijk jaar met 1.300 geproduceerde bussen en autocars. Maar de markt verandert zeer snel. Hoe daarin competitief blijven?

Deel dit artikel met uw collega's

Van Hool-bussen naar Noord-Amerika

Filip Van Hool lichtte voorzichtig de sluier van de plannen die het bedrijf heeft om zowel de toekomst in Koningshooikt als in Macedonië veilig te stellen. In 2021 krijgt Van Hool er nog een derde vestiging bij in Morristown, Tennessee (USA), waar het stadsbussen voor de publieke Noord-Amerikaanse markt volgens de Buy American Act gaat bouwen. Van Hool gaat voor groeien op een gezonde manier.

Filip Nolf: “de belangrijkste uitdaging is het CO2-uitstoot verminderen”

Filip Nolf, product manager sales voor Coach Europa, ondersteunt sinds 2,5 jaar alle verkopers in Europa en signaleert de tendensen in de markt. Belangrijke uitdagingen voor de nabije toekomst wordt het verminderen van de CO2-uitstoot en de implementatie van nieuwe aandrijflijnen.

After sales

De eerste editie van Busworld in Brussel was heel succesvol voor Van Hool. Vooral de EX verkoopt vlotter en vlotter. Laatste poot van het toenemend succes is de naverkoop. Iedere constructeur weet het: het succes van een model of merk hangt niet alleen af van het voertuig, maar ook en vooral van de after sales. Henri Sprenkels, hoofd van de after sales, heeft zijn divisie gereorganiseerd en in de omringende landen talrijke servicepunten uitgebouwd.